Kliederkerk! Voor kids van 4 – 14 (en ouder(s))

Vanaf 2019 organiseert ds. Marloes samen met enthousiaste ouders, leaders en ‘young leaders’ met regelmaat een kliederviering op zondagmiddag.

In de zondagse erediensten missen we soms de kleine kinderen en ‘jonge gezinnen’. Eigenlijk snappen we dat ook wel. Velen hebben een druk bestaan en zondagochtend is dan de enige ochtend dat je nog tijd hebt voor je gezin. Bovendien zijn de vormen die wíj mooi vinden, die ons dierbaar zijn, niet altijd de vormen die jongere mensen aanspreken. Ik kreeg van een van onze kinderen de vraag: ‘waarom doen we altijd saaie dingen in de kerk?’

Dat kon ik natuurlijk niet op me laten zitten. Maar ik snap het wel. Je moet stil zitten, mag eigenlijk alleen kleuren en we zingen liedjes die je niet snapt of leuk vindt. Kortom, best saai inderdaad.

Als antwoord op haar vraag (en omdat jeugdwerk een van mijn aandachtspunten is) hebben we in juli de eerste kliederviering gehad in ons mooie kerkje in Engelen.

Stoelen aan de kant, kerk versierd en knutselspullen, knuffels en kinderen erin.

Wát een feest! Lees en zie hier het Eerste Kliederviering.

Voor deelname aan een kliederviering wordt aanmelding bij Ds. Marloes op prijs gesteld. Er wordt een kleine bijdrage gevraagd voor kosten knutselspullen, wat lekkers en een inspirerend verhaal.

Van harte welkom!